כדי להיות צלם ניו בורן – צריך להיות גם אומן

צילום – מה אומרת המילה "צילום" עבורי?

לשחזר, להעביר מסר, זיכרונות, היסטוריה. עבורי צילום זה קודם כל זיכרון, צילומי משפחה, נשים, ילדים, תינוקות, הם חלק קטן מאותו רגע שלקחו ועצרו אותו במיוחד בשבילנו. זהו זיכרון שנוכל להביט בו בצורה יותר מוחשית על מנת להיזכר בתקופה שהייתה, במשהו שחווינו או שהיינו.

לכל אחד מאתנו יש אלבומים ישנים של משפחתנו, תמונות בשחור לבן של סבים. תמונות של ההורים, תמונות של עצמנו.

בעידן שלנו לעשות זיכרון תמונות זה הכי קל. המצלמה נמצאת בידינו 24/7, והחבר הכי טוב שלנו – הטלפון הנייד.

אבל מעת לעת עם חשיפה מטורפת ונגישות לצילום, אנשים יותר ויותר מעריכים צילום טוב, צילום מקצועי, צילום שנשאר לכל החיים.

אני רוצה לדבר על צילומי ניו בורן, הצילום המקצועי הראשון. אני מתייחסת אליו כמקצועי כי את הצילום הראשון באמת אנחנו מזדרזים לעשות כבר עם הולדת התינוק בבית החולים עם הטלפון הנייד שלנו. אנחנו כל כך ממהרים לתעד כל רגע  שאנחנו מיד שולפים את הטלפון ומצלמים.

אל תטעו, ההתרגשות וההתלהבות שמגיעה עם הילד הראשון, אינה פוסחת גם על הילדים שמגיעים אחריו. אומנם הראשוניות של הילד הראשון היא אחרת, אבל התחושה שממלאת אותנו הינה זהה.

את הימים הראשונים שלנו עם התינוק, ההסתגלות והבלגן אנחנו מעבירים סביב ההתארגנות לתוספת החדשה במשפחה, זו תקופה כיפית ומורכבת ואותה אנחנו נוטים לשכוח מהר יותר מכל התקופות.

חוסר השינה, הנקה או בקבוקים, ההחלמה שלנו מהחוויה גורמים לנו לשים בצד את החוויה שמסביב לאירוע ולהיות פחות מאופסים בתקופה הזו. דווקא כאן אני מאמינה שהתיעוד הוא נחוץ, דווקא במקום הזה של הלחץ, אפשר למצוא אי קטן רגוע ורגע של שקט והכרת התודה במה שניתן לנו.

 

והנה, יש לכם תינוק חדש ומקסים, והייתם רוצים לתעד את רגעיו הראשונים בצילום מקצועי...

אתם חושבים על השלב הבא; מה עדיף? להגיע לסטודיו מקצועי או שיגיעו אליכם הביתה ויערכו את הצילומים אצלכם? מה יהיה הסט? אילו תנוחות יפות, קומפוזיציות מעניינות ואביזרים נלווים אפשר לשלב? והעיקר שזו  תהיה תמונה חדה ואיכותית, אחת ברורה שאותה אפשר לשמור, להדפיס, להגדיל.

עבורי, צילומי הניו בורן הם חוויה מאוד עמוקה, לפני הכל חשוב לי לבטא את "האומן" שבי.

כל צלם מחליט לעצמו אך לצלם ומה לצלם. האם להשתלב ב"מיין סטרים" או דווקא לחדש ולצאת מהגבולות.

אז למי הולכים? התשובה תלויה ב – מה בעצם אתם רוצים לקבל מהחוויה הזו?

צילום ניו בורן בשבילי זו יצירה וזאת הסיבה שבחרתי בתחום. מעבר ליצירתיות האומנותית, אני רואה בצילומי הניו בורן סוג של משחק, משחק בצבעים, באור, ברעיונות ופנטזיות שאני יכולה להעלות על הסט שלי. כאשר התינוק ישן, אני יכולה לסדר, ללטף, לעטוף ולערסל לתנוחות שאני מעוניינת בצילום. כשהוא ער אני יכולה להרגיע ולהרדים.

כחלק מתהליך הצילום אני לוקחת פלטת צבעים; חזקים, שקטים או פסטלים, חלקם יותר חמים וחלקם אפילו צועקים, בעיני חשוב ללכת על רגש, על אהבה. המטרה היא להעביר מסר דרך צבעים, דרך אביזרים, להעביר עומק ומחשבה.

אני מאוד אוהבת צבעים, בעיני הצבעים הם סוג של שפה. אני משתמשת בהם ליצור שיח בתמונות ולספר את הפנטזיות השונות שאנחנו מעוניינים להגשים דרך הצילום.

כל סט עבורי הוא  יצירה, זו אומנות, היא באה לידי ביטוי לא רק בתנוחות של התינוק אלא גם בכל הנלווים מסביב, אם זה אביזר, תאורה, חפץ, זווית...

את בחירת הצבעים והקומבינציות אני עושה תמיד יחד עם הלקוח, התחושות של ההורים והמסר בתמונות מאוד חשוב ושונה בכל משפחה. לכן, שיתוף הפעולה עם ההורים מאוד רלוונטי.  ברגע שההורים נותנים לי קווים מנחים אני מתחילה את העבודה עם הצבעים והקומבינציות.

יש כל כך הרבה אפשרויות;  פעם סגול, פעם טורקיז, זה יכול להיות בורדו, לבן, אפור או ורוד. יש מגוון של צבעים שמתאימים גם לבנים וגם לבנות, חשוב להתנסות ולא לפחד לצאת מהקיבעון. ניתן ליצור שילובי צבעים מעניינים שמתאימים לשני המינים ותמיד נחמד להפתיע. אל תשכחו כי צבע בתמונה יכול לספר סיפור שלם, הוא יכול להשתלב עם גווני העור של התינוק, אבל הוא צריך להשתלב גם עם אופי המשפחה. לכן, יש משפחות שיעדיפו צבעים יותר בהירים ורכים ויש שיעדיפו דווקא את הצבעים הבולטים יותר.

אחד האלמנטים החשובים בצילום כזה הוא ליצור קשר ברור בין הקומפוזיציה לצבע, וכאן אתם כבר יכולים לסמוך עלי.

אז, מעבר ליצירתיות של הצילום הדבר החשוב ביותר בחוויית צילומי הניו בורן הוא להעביר מסר,  לשמר רגע, לעשות מזכרת נעימה וחוויה טובה למשפחה.

ואני כאן בשבילכם, להגשים לכם את הפנטזיות הקטנות האלה בצילומי ניו בורן קסומים, מלאי צבע ואהבה.

002_8176
004_8207
007_8253
102_5828
104_4504
104_9417

previous arrow
next arrow