שרון יעקובוב – סיפורי לידה

לפני 7.5 שנים ילדתי את בני בכורי בטיפול פוריות ראשון שניסינו. טיפול שיצר 10 עוברים "יפים". שנה וחודש אחרי נכנסתי להריון שני, בניסיון החזרה שלישי, וילדתי בן שני כשרציתי ללדת ילד שלישי, התחלנו לנסות עם העוברים המוקפאים שנותרו לנו מהטיפול הראשון שעשינו אך ללא הצלחה.
5.5 שנות טיפולי פוריות, 23 ניסיונות, בהם עברתי 4 הפלות טבעיות, גרידה אחת.

עובר קפוא אחרון, בציון לא גבוה במיוחד, שהחלטנו להחזירו לרחם ואם הוא לא יצלח, נפסיק את הניסיונות ונסתפק בשני הבנים שיש לנו.
3 פעמים התחלנו טיפול להחזיר אותו, אך בפעם הראשונה נאמר שיש לי ממצא חריג ברחם שבעקבות ממצא זה עברתי היסטרוסקופיה ניתוחית, טיפול אח"כ רירית שלא התעבתה, אבל לא אמרתי נואש והמשכתי לנסות.
במהלך הטיפול האחרון, נרשמתי ללימודי דולאות, אז נקלטתי להריון עם בן שלישי.

בשבוע 32, בבדיקה שגרתית של מעקב גדילת עובר, הטכנאית זרקה לאוויר שהיא ממליצה על סריקת מוח שלישית, מכוונת מוח, בעקבות חדר ליטראלי מורחב במוח העובר. התחלנו מרוץ מרתון אימתני, סריקה מורחבת שלישית ו MRI מוח עובר שניהם הראו כי יש חדר ליטראלי מורחב בעקבות אירוע דימום במוח וההמלצה הייתה לגשת לנוירולוג שמתמחה בעוברים.
פנינו לרופאה נוירולוגית באיכילוב ששוחחה איתנו על האופציות שלנו, האחת סיכוי של מעל 35% לפגיעה מוחית אם החדר יתרחב וההמלצה היא לבצע הפסקת הריון, אופציה שניה עם סיכוי של 15% לבעיה נוירולוגית אחרת במידה והחדר יישאר כמו שהוא מורחב. במקביל הפנתה אותנו לסקירת מוח אצל מומחה בעל שם עולמי וזה בדק וחרץ, כי החדר התכווץ מעבר לכל הסיכויים וטען כי סיכוי של 95% שהילד ייוולד בריא לחלוטין.
ההמלצה היחידה הייתה ללדת בלידה קיסרית כדי למנוע מעבר המוח בתעלה, מה שיכול לגרום ללחץ ולדימום מחודש בחלק מהמקרים.
עברו 3 חודשים מאז שאלי-יה יהונתן שלי נולד, תינוק מתנה שקיבלנו. ❤️

שרון יעקובוב.